| |

Veilig Doen B.V.

In 2012 heb ik voor de studie Kunst & Techniek aan de Saxion Hogescholen mijn afstudeeronderzoek en opdracht uitgevoerd voor het reclamebureau Lijnrecht te Enschede.

WAT IS HET DOEL GEWEEST VAN DE ACTIE?

Mijn afstudeerproject aan de opleiding Kunst & Techniek was het opzetten van een start-up genaamd Veilig Doen B.V. De start-up bestaat uit een ICT-systeem waarmee ondernemers arbeidscontracten en documenten zoals algemene voorwaarden kunnen opstellen.

HOE HEBBEN WE HET DOEL GEPROBEERD TE BEREIKEN?

Allereerst heb ik een marketingplan geschreven, waarin de volgende onderdelen werden behandeld: interne analyse, externe analyse (afnemers, concurrentie en bedrijfstakanalyse) en de strategische marketingcommunicatie. Vervolgens is samen met El Nino ICT een ICT-systeem gebouwd. Als laatste is er een volledige front-end gemaakt (website), waarbij nagedacht is over de positionering en de profilering. Om het geheel te promoten is er gebruik gemaakt van zoekmachineoptimalisatie en zoekmachine-adverteren (Google Ads).

WAT IS MIJN BIJDRAGE GEWEEST?

Mijn bijdragen bij dit project waren:

· Het schrijven van een volledig marketingplan.
· Het aansturen en coördineren van het te bouwen ICT-systeem door El Nino ICT.
· Het ontwikkelen van het front-end (de website), zowel qua design als techniek.
· Het doorvoeren van zoekmachineoptimalisatie (onPage SEO).
· Het schrijven van alle content voor de website.
· Het ontwikkelen, analyseren en verbeteren van Google Ads-campagnes.
· Het inrichten van Google Analytics en het analyseren van de statistieken.

WAT IS HET RESULTAAT GEWEEST EN IS DIT HET GEWENSTE RESULTAAT?

Het resultaat van mijn afstudeerproject was een 9. Naar mijn mening absoluut een gewenst resultaat :-).

De afstudeeropdracht was echter een forse. Voor het afstuderen aan het Saxion is eigenlijk enkel het schrijven van een afstudeerscriptie, wat in mijn geval het marketingplan was, voldoende. Echter, heb ik in deze tijd een volledige start-up opgezet. Dat het bedrijf nog steeds bestaat, geeft aan dat de fundatie een succes is geweest. Helaas heb ik geen inzicht in de toenmalige danwel de huidige statistieken over bijvoorbeeld de bezoekersaantallen en het aantal downloads van de “op-maat-gestelde” juridische documenten.

Mijn afstudeercoach, ter referentie, was Niels Perik. Niels Perik was de eigenaar van reclamebureau Lijnrecht. Reclamebureau Lijnrecht heet tegenwoordig CreatorClub. Niels is inmiddels geen eigenaar meer van het bedrijf..

Vergelijkbare berichten

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *