|

SRM marketing opleidingen

Van 2010 tot en met 2013 heb ik, uit naam van mijn bedrijf The Brandits, freelance werkzaamheden uitgevoerd voor SRM Marketing opleidingen B.V.,  dé Marketing en Communicatie opleider van Nederland. Hieronder licht ik de werkzaamheden uit ten behoeve van de deelname van SRM aan de marketingbeurs Marcom 2010.

WAT IS HET DOEL GEWEEST VAN DE ACTIE?

Op de marketing en communicatie beurs editie 2010 was het centrale thema van SRM: ‘of het internet een evolutie of een revolutie was’. Door de contactpersoon Stephan Stegeman werd ik gevraagd om een illustratie te maken die centraal werd gesteld binnen de promotie van het bedrijf ten behoeve van dit thema. Hiervoor moest er eerst een concept gemaakt worden, dat vervolgens uitgevoerd moest worden.

HOE HEBBEN WE HET DOEL GEPROBEERD TE BEREIKEN?

Ik heb eerst drie concepten bedacht van wat er uitgebeeld moest worden. Vervolgens is door Stephan een keuze gemaakt voor een concept. Het concept was een tweeluik waarin het ene beeld de evolutie-kant uitbeeldde en het andere beeld de revolutie-kant. In de evolutie-afbeelding zie je een aap omringd door verschillende oudere en nieuwere versies van computers en laptops en in de revolutie-afbeelding zie je een moderne variant op het bekende werk ‘The Creation of Adam’ van Michelangelo. Een vrouw in een groene jurk staat gebogen naar Adam, van waaruit het internet zoals wij dat kennen (‘de sociale netwerken’) voortvloeit.  Leuk weetje, op de beurs zelf stonden een man en een vrouw in bijpassende kleding de SRM-beurststand te promoten. De man in apenpak en de vrouw in de groene jurk. De naam van de vrouw was Eva. Doorvertaald naar de illustratie kun je dan zeggen dat door de aanraking tussen Adam en Eva het sociale internet ontstaat.


WAT IS MIJN BIJDRAGE GEWEEST?

Mijn bijdrage is het bedenken van het concept, het schetsen en het tekenen (‘het voorwerk’) en het uiteindelijk uitwerken van de illustratie geweest. Daarnaast heb ik de illustratie als drukwerk-bestand aangeleverd aan SRM marketing opleidingen. Vanuit hier is het op groot formaat gedrukt voor op de beursstand. Daarnaast heb ik de illustratie bijgewerkt als advertentie voor in de bladen Adformatie, Vakblad C, het handboek voor marketing opleidingen en dergelijke. Hierin heeft mijn illustratie dan ook gestaan, dan wel als losstaande advertentie dan wel als advertorial.

WAT IS HET RESULTAAT GEWEEST EN IS DIT HET GEWENSTE RESULTAAT?

Het resultaat is een succesvolle beurs geweest. Ik heb geen informatie ontvangen over hoeveel nieuwe studenten zich hebben ingeschreven voor een marketingopleiding naar aanleiding van de beurs. Wel heb ik diverse vervolgopdrachten ontvangen van SRM naar aanleiding van deze opdracht. Een voorbeeld was een tweede illustratie van Eva. Ditmaal werd Eva op de illustratie in een vliegtuighal getoond, waar ze de route naar een marketingopleiding aan het kiezen was. De illustratie werd geprint op ABRI-formaat en kwam in de kantine van SRM te hangen.

Mijns inziens is een tevreden klant, wat ik kan aflezen uit het verkrijgen van vervolgopdrachten, het gewenste resultaat.

De contactpersoon, ter referentie, was Stephan Stegeman. Stephan werkte als programmamanager bij SRM en fungeerde als contactpersoon van deze opdrachtgever.

Vergelijkbare berichten

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *