Service2media
In 2010-2011 heb ik voor de studie Kunst en Techniek aan Saxion Hogeschool in Enschede stage gelopen bij het marketingbureau Buro Blink te Enschede. Voor de opdrachtgever van Buro Blink, Service2Media, heb ik het grafisch ontwerp en de uitrol van een wervingscampagne op mij genomen voor het aanboren van nieuw ICT-talent.
HOE HEBBEN WE HET DOEL GEPROBEERD TE BEREIKEN?
Gezamenlijk met Peter Oosterwijk heb ik diverse gesprekken met Service2Media gevoerd om de achterliggende vraag en visie van het bedrijf te achterhalen. Vanuit hier hebben we Service2Media een offline campagne geadviseerd, met de nadruk op printmedia. De primaire reden hierachter was dat de doelstelling het werven van nieuw lokaal talent voor de organisatie was. Met printmedia probeerden we de regionaal gewenste doelgroep te bereiken.



WAT IS MIJN BIJDRAGE GEWEEST?
Mijn bijdragen binnen dit project waren:
· Het ontwerpen van de promotionele uitingen, posters, flyers, brochures, etc. conform de huisstijlrichtlijnen van de organisatie Service2media.
· Het coördineren van het drukwerk en de plaatsing hiervan.
· Foto’s maken van personeelsleden van Service2Media.
· Het maken van portreticonen van de foto’s van de personeelsleden.
Door het maken van portreticonen van bestaande personeelsleden is de campagne persoonlijk en onderscheidend. Hierdoor creëer je verbinding tussen werknemers en kandidaten.
WAT IS HET RESULTAAT GEWEEST EN IS DIT HET GEWENSTE RESULTAAT?
Op het moment van de campagne was er een noodzaak van Service2Media om zo snel mogelijk twaalf nieuwe talenten te werven. Uiteindelijk zijn er zeven nieuwe talenten op een contract binnengekomen bij Service2Media.
De campagne zelf mag als succesvol gezien worden, maar het gewenste resultaat is helaas niet behaald. De vraag hierbij is of de campagne niet toereikend genoeg was, of dat het probleem zich elders voordeed, bijvoorbeeld tijdens de onderhandelingen of selectieprocedure.
De contactpersoon (mijn mentor/coach tijdens mijn stage), ter referentie, was Peter Oosterwijk.