| |

Science Café Enschede

Van 2010 tot 2011 heb ik voor de studie Kunst en Techniek (BSc) aan de Saxion Hogeschool in Enschede stage gelopen bij het marketingbureau Buro Blink te Enschede. Voor de opdrachtgever van Buro Blink, Science Café Enschede, heb ik het grafisch ontwerp en de uitrol van verschillende campagnes op mij genomen. Deze campagnes bestonden uit de impactvolle samenkomsten die georganiseerd werden door het café. Science Café Enschede is een initiatief van de Universiteit Twente en de Hogeschool Saxion, georganiseerd door een team van mensen uit uiteenlopende werkvelden binnen en buiten de regio.

WAT IS HET DOEL GEWEEST VAN DE ACTIE?

Om de doelgroep te informeren over de datum van de eerstvolgende bijeenkomst werden er posters en flyers gemaakt die opgehangen werden bij winkels binnen het centrum van Enschede.

HOE HEBBEN WE HET DOEL GEPROBEERD TE BEREIKEN?

Voor de opdrachtgever, Science Café Enschede, heb ik flyers en posters ontworpen die de impactvolle bijeenkomsten van het café onder de aandacht brachten.

WAT IS MIJN BIJDRAGE GEWEEST?

Ik heb gewerkt volgens een vast stramien voor de flyers en posters dat reeds was vastgelegd. Hierdoor werd ik gedwongen om binnen kaders te denken. Mijn bedoeling was om opvallende posters en flyers te maken. Om deze reden heb ik gebruik gemaakt van de signaalkleur rood en een groot lettertype.

WAT IS HET RESULTAAT GEWEEST EN IS DIT HET GEWENSTE RESULTAAT?

Buro Blink was cultureel partner van het Science Café te Enschede. De flyers en posters werden dan ook vanuit een sponsor-achtige activiteit ontworpen voor het Science Café. Daarmee bedoel ik dat er geen factuur voor werd verzonden.

De contactpersoon (mijn mentor/coach tijdens mijn stage), ter referentie, was Peter Oosterwijk.

Vergelijkbare berichten

  • |

    Gemeente Wageningen

    In 2011 heb ik samen met een afstudeerder, genaamd Raymond Waninge, voor de opleiding Kunst en Techniek (BSc.) aan de Saxion Hogeschool in Enschede samengewerkt voor zijn afstudeeropdracht. De afstudeeropdracht van Raymond Waninge was voor de gemeente Wageningen. WAT IS HET DOEL GEWEEST VAN DE ACTIE? De gemeente kampte met het probleem dat het jaarverslag…

  • | |

    Studiecentrum Hengelo / StudieQ

    Studiecentrum Hengelo opende in 2014 twee nieuwe vestigingen, namelijk eenvestiging in Oldenzaal en een vestiging in Enschede. De nieuwe naam van hetstudiecentrum werd StudieQ. Brandits, waarvan ik mede-eigenaar was, kreeg na een pitch de opdracht om van A tot Z het marketingtraject te verzorgen. Het doel van de actie was om StudieQ in de markt…

  • |

    Antagonist B.V.

    Van september 2019 tot en met maart 2021 heb ik gewerkt voor Antagonist B.V., een webhoster uit Enschede, als online marketeer. Als webhoster biedt Antagonist B.V. voor een vast bedrag per maand of per jaar webruimte aan voor particulieren en bedrijven. Met deze webruimte kun je jouw website en e-mail op het internet beheren. Het doel…

  • Flink B.V.

    Van januari 2022 tot en met 2024 heb ik gewerkt voor Flink B.V. als e-commerce medewerker. Bij Flink B.V. was ik werkzaam als allround e-commerce medewerker binnen de klantenservice. Mijn taken bestonden onder andere uit het afhandelen van inkomend en uitgaand telefoonverkeer, het beantwoorden van e-mails en het beheren van de live chat. Door deze veelzijdige rol…

  • |

    Service2media

    In 2010-2011 heb ik voor de studie Kunst en Techniek aan Saxion Hogeschool in Enschede stage gelopen bij het marketingbureau Buro Blink te Enschede. Voor de opdrachtgever van Buro Blink, Service2Media, heb ik het grafisch ontwerp en de uitrol van een wervingscampagne op mij genomen voor het aanboren van nieuw ICT-talent. HOE HEBBEN WE HET…

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *