| |

Science Café Enschede

Van 2010 tot 2011 heb ik voor de studie Kunst en Techniek (BSc) aan de Saxion Hogeschool in Enschede stage gelopen bij het marketingbureau Buro Blink te Enschede. Voor de opdrachtgever van Buro Blink, Science Café Enschede, heb ik het grafisch ontwerp en de uitrol van verschillende campagnes op mij genomen. Deze campagnes bestonden uit de impactvolle samenkomsten die georganiseerd werden door het café. Science Café Enschede is een initiatief van de Universiteit Twente en de Hogeschool Saxion, georganiseerd door een team van mensen uit uiteenlopende werkvelden binnen en buiten de regio.

WAT IS HET DOEL GEWEEST VAN DE ACTIE?

Om de doelgroep te informeren over de datum van de eerstvolgende bijeenkomst werden er posters en flyers gemaakt die opgehangen werden bij winkels binnen het centrum van Enschede.

HOE HEBBEN WE HET DOEL GEPROBEERD TE BEREIKEN?

Voor de opdrachtgever, Science Café Enschede, heb ik flyers en posters ontworpen die de impactvolle bijeenkomsten van het café onder de aandacht brachten.

WAT IS MIJN BIJDRAGE GEWEEST?

Ik heb gewerkt volgens een vast stramien voor de flyers en posters dat reeds was vastgelegd. Hierdoor werd ik gedwongen om binnen kaders te denken. Mijn bedoeling was om opvallende posters en flyers te maken. Om deze reden heb ik gebruik gemaakt van de signaalkleur rood en een groot lettertype.

WAT IS HET RESULTAAT GEWEEST EN IS DIT HET GEWENSTE RESULTAAT?

Buro Blink was cultureel partner van het Science Café te Enschede. De flyers en posters werden dan ook vanuit een sponsor-achtige activiteit ontworpen voor het Science Café. Daarmee bedoel ik dat er geen factuur voor werd verzonden.

De contactpersoon (mijn mentor/coach tijdens mijn stage), ter referentie, was Peter Oosterwijk.

Vergelijkbare berichten

  • |

    Succesfactor.nu

    Van april 2021 tot en met december 2021 heb ik gewerkt voor Succesfactor.nu, een digitaal marketingbureau uit Deventer, als online marketeer. WAT IS HET DOEL GEWEEST VAN DE ACTIE? Succesfactor.nu staat voor data-gedreven marketing. Dat betekent dat ze via data de online doelstellingen van de klant wensen te behalen. Een middel dat Succesfactor.nu inzet is de…

  • |

    Service2media

    In 2010-2011 heb ik voor de studie Kunst en Techniek aan Saxion Hogeschool in Enschede stage gelopen bij het marketingbureau Buro Blink te Enschede. Voor de opdrachtgever van Buro Blink, Service2Media, heb ik het grafisch ontwerp en de uitrol van een wervingscampagne op mij genomen voor het aanboren van nieuw ICT-talent. HOE HEBBEN WE HET…

  • |

    M2Advocaten

    In 2012 heb ik, uit naam van mijn bedrijf The Brandits, freelance werkzaamheden uitgevoerd voor M2advocaten. Hieronder licht ik als voorbeeld een kerstkaart uit die ik voor het jaar 2012 heb ontworpen voor dit advocatenbureau. WAT IS HET DOEL GEWEEST VAN DE ACTIE? In 2012 heb ik grafische werkzaamheden uitgevoerd voor M2advocaten. In deze casusomschrijving…

  • | |

    Sax Media – Saxion Hogescholen

    Sax Media – Saxion Hogescholen In 2013 heb ik, uit naam van mijn bedrijf The Brandits, freelance werkzaamheden uitgevoerd voor Sax Media. Sax Media is het hogeschoolblad van Saxion Hogescholen. Hieronder licht ik de werkzaamheden uit die ik heb uitgevoerd voor Sax Media. WAT IS HET DOEL GEWEEST VAN DE ACTIE? In 2013 heb ik grafische…

  • | |

    Studiecentrum Hengelo / StudieQ

    Studiecentrum Hengelo opende in 2014 twee nieuwe vestigingen, namelijk eenvestiging in Oldenzaal en een vestiging in Enschede. De nieuwe naam van hetstudiecentrum werd StudieQ. Brandits, waarvan ik mede-eigenaar was, kreeg na een pitch de opdracht om van A tot Z het marketingtraject te verzorgen. Het doel van de actie was om StudieQ in de markt…

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *