|

Succesfactor.nu

Van april 2021 tot en met december 2021 heb ik gewerkt voor Succesfactor.nu, een digitaal marketingbureau uit Deventer, als online marketeer.

WAT IS HET DOEL GEWEEST VAN DE ACTIE?

Succesfactor.nu staat voor data-gedreven marketing. Dat betekent dat ze via data de online doelstellingen van de klant wensen te behalen. Een middel dat Succesfactor.nu inzet is de ‘route naar online succes’. De ‘route naar online succes’ is een boekwerk dat verschillende aspecten van online marketing behandelt om zodoende tot de online strategie van de klant te komen.

Marketinginstrumenten, zoals het advertentieprogramma Google Ads en het optimaliseren van de website voor de zoekmachine (SEO), die hieruit voortvloeien worden als to-do’s aangemaakt in een projectmanagementsysteem. Van daaruit kunnen taken onderverdeeld worden onder elk betreffend personeelslid op basis van hun agenda. Het doel hiervan is om aan het online succes van de klant te werken. Bij Succesfactor.nu werken over het algemeen generalisten in plaats van specialisten. Dit betekent dat iedereen binnen de organisatie brede kennis heeft van het vak online marketing. Zo kan iedereen ingezet worden op het voorkomende werk zonder afhankelijk te zijn van een ander.

HOE HEBBEN WE HET DOEL GEPROBEERD TE BEREIKEN?

Om het online succes van de klant te bewerkstelligen heb ik gewerkt aan het aanmaken en het beheren van Google Ads-campagnes. Wanneer er geadverteerd werd binnen het Google Display Netwerk dan was ik de persoon die hier grafisch de banners voor ontwierp. Via het Display Netwerk van Google Ads wordt geadverteerd op de websites binnen het affiliatienetwerk van Google zelf. Hierbij hou ik rekening met de vastgelegde huisstijl, zowel qua kleur- als lettertypegebruik. Tevens werkte ik aan de overige advertentie-soorten, zoals tekstadvertenties in de zoekresultaten zelf.

De campagnes werden over het algemeen ingericht voor lead generation. Dit kan bijvoorbeeld door op de landingspagina van de betreffende zoekmachineadvertentie een contactformulier te integreren. Op deze manier is Succesfactor.nu data-gedreven bezig, de medewerkers van Succesfactor.nu kunnen namelijk precies meten hoeveel van het internetverkeer dat op een betreffende advertentie klikt zich uiteindelijk inschrijft via het contactformulier. Daarmee zet de prospect (‘geïnteresseerde bezoeker‘) zich om naar een herkenbare lead.

WAT IS MIJN BIJDRAGE GEWEEST?

Het eerder genoemde boekwerk ‘de route naar online succes’ tracht op een verdiepende en data-gedreven wijze de customer journey en het behalen van online succes te beschrijven. Het boekwerk behandelt onder andere hoe een klant via de zoekmachineadvertentie of via een organisch zoekresultaat binnen de zoekmachine op de website terechtkomt en daar verder interacteert, bijvoorbeeld door zich in te schrijven voor de nieuwsbrief, en zichzelf omzet van een prospect naar een lead die daadwerkelijk benaderd kan worden.

Omdat Succesfactor.nu met generalisten werkt wordt het schrijven van het boekwerk opgedeeld in verschillende aspecten die onderverdeeld kunnen worden onder elk betreffend personeelslid. Zo wordt ervoor gezorgd dat het werk van het onderzoeken en het schrijven van een hoofdstuk niet repetitief aanvoelt. De ene keer is de medewerker namelijk bezig met het nadenken over zoekmachineoptimalisatie en de andere keer over zoekmachine-adverteren.

Vanuit het boekwerk worden, zoals eerder aangegeven, to-do’s aangemaakt en ingepland binnen projectmanagementsoftware. Vanuit de projectmanagementsoftware heb ik onder andere to-do’s opgepakt zoals het verrichten van zoekwoordenonderzoek, het aanmaken en beheren van Google Ads-campagnes, het maken van grafische advertenties, het schrijven van landingspagina’s en blogartikelen en het inrichten van Google Analytics.  

WAT IS HET RESULTAAT GEWEEST EN IS DIT HET GEWENSTE RESULTAAT?

Het resultaat van het werk van Succesfactor.nu, waaraan ik heb bijgedragen, kan als succesvol gezien worden. Zo heeft succesfactor.nu ervoor gezorgd dat het aantal offertes dat online opgesteld wordt via de website van de klant ‘uwnieuwbouwwoning.nl‘ met 570% is gestegen. Voor iedere klant opnieuw werkt Succesfactor.nu aan het behalen van online succes. Uit de cases die zijn gedaan is gebleken dat Succesfactor.nu over het algemeen het gewenste resultaat weet te behalen.

De contactpersoon (de leidinggevende van het bedrijf), ter referentie, was Nick Nikkels.

Vergelijkbare berichten

  • |

    Indenty B.V.

    Van mei 2018 tot en met juni 2019 heb ik gewerkt voor Indenty B.V. Bij Indenty B.V. heb ik gewerkt als allround webontwikkelaar. Hier ontwikkelde ik websites en webshops met een focus op Magento 2.0 en WordPress. WAT IS HET DOEL GEWEEST VAN DE ACTIE? Indenty B.V. staat, als zusteronderneming van Gladior, bekend om de…

  • |

    Service2media

    In 2010-2011 heb ik voor de studie Kunst en Techniek aan Saxion Hogeschool in Enschede stage gelopen bij het marketingbureau Buro Blink te Enschede. Voor de opdrachtgever van Buro Blink, Service2Media, heb ik het grafisch ontwerp en de uitrol van een wervingscampagne op mij genomen voor het aanboren van nieuw ICT-talent. HOE HEBBEN WE HET…

  • |

    Salsa Magistral

    In 2011 heb ik, uit naam van mijn bedrijf Made by Jelmer, marketing en grafische werkzaamheden uitgevoerd voor Salsa Magistral. Hieronder licht ik de flyer toe die ik voor een cursus van Salsa Magistral heb ontwerpt. WAT IS HET DOEL GEWEEST VAN DE ACTIE? Het doel van de actie was om de salsa-cursus die gegeven…

  • | |

    Studiecentrum Hengelo / StudieQ

    Studiecentrum Hengelo opende in 2014 twee nieuwe vestigingen, namelijk eenvestiging in Oldenzaal en een vestiging in Enschede. De nieuwe naam van hetstudiecentrum werd StudieQ. Brandits, waarvan ik mede-eigenaar was, kreeg na een pitch de opdracht om van A tot Z het marketingtraject te verzorgen. Het doel van de actie was om StudieQ in de markt…

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *