| | |

WebwinkelKeur B.V.

Van januari 2014 tot en met april 2018 heb ik gewerkt voor WebwinkelKeur. WebwinkelKeur is een organisatie met als missie het veilig maken van het shoppen op het internet. Hiervoor heeft de organisatie als product een online keurmerk ontwikkeld met daarin geïntegreerde klantbeoordelingen. Daarnaast beschikt de organisatie over tooling waaronder geschilbemiddeling waarmee WebwinkelKeur het handelsverkeer tussen de consument en de webwinkelier beschermt tegen fraude. Bij WebwinkelKeur heb ik me beziggehouden met marketing en webontwikkelingswerkzaamheden.

WAT IS HET DOEL GEWEEST VAN DE ACTIE?

Eén van de dagelijkse taken die terugkeerde was het bijhouden en opbouwen van het contentmarketingnetwerk. Het netwerk bestaat uit de aangesloten leden, bedrijven en partners van de organisatie die content aanleveren, welke geredigeerd en geplaatst moet worden, én aan wie wij zelf ook content aanleveren ter publicatie. Natuurlijk maakten wij hierbij gebruik van een zogenoemde contentagenda.

Onder content versta ik niet alleen geschreven artikelen, zoals blogposts, maar ook webinars, zoals deze van AdWords Robot of het GDPR-webinar dat gehouden is aan de vooravond van de Webwinkel Vakdagen, het maken van flyers, folders en brochures, maar ook de website en het dashboard van de organisatie zelf waar mensen op surfen of doorheen navigeren. Deze laatste werd gebouwd door het internetbureau Web and Brand, waarvoor ik de coördinatie en leiding op mij nam.

Stichting WebwinkelKeur is een organisatie waarbij webwinkeliers hun webwinkel kunnen aanmelden voor een keurmerk met daarin geïntegreerde klantbeoordelingen. Bij WebwinkelKeur draag ik zorg voor de contentmarketing. De primaire aandacht hierbij gaat uit naar het begrijpen van de (potentiële) klanten; wat zijn hun zorgen (‘pains’) en hoe kun je deze vertalen naar ontzorging (‘gains’)?

HOE HEBBEN WE HET DOEL GEPROBEERD TE BEREIKEN?

Om het doel te bereiken ga ik niet alleen in gesprek met klanten, maar voer ik ook zoekgedraganalyses uit. Binnen de relevante thema’s voor de doelgroep creëer ik kwalitatieve content. Hiervoor zijn instrumenten zoals blogs, zoekmachineoptimalisatie, het ontwikkelen van landingspagina’s, Ads-campagnes en het houden van webinars relevant.

WAT IS MIJN BIJDRAGE GEWEEST?

Ik schrijf (blogs, landingspagina’s, etc.) en maak (flyers, folders, animatiefilms, etc.) niet alleen zelf content, maar coördineer ook het partnernetwerk voor gastblogs en andere contentbijdragen (zowel hun bijdragen bij WebwinkelKeur als mijn bijdragen bij websites van partners).

WAT IS HET RESULTAAT GEWEEST EN IS DIT HET GEWENSTE RESULTAAT?

Om het succes van de contentstrategie te meten, maak ik gebruik van:

Kwalitatieve methodes

· Gespreksanalyse,
· Gebruikersinterviews

Kwantitatieve methodes

· Vragenlijsten
· A/B-testen

Het resultaat van de contentmarketing van Stichting WebwinkelKeur is succesvol te noemen. Veel mensen liken, sharen en retweeten de content.

De contactpersoon voor deze werkgever, ter referentie, is Ben Boogaardt. Oprichter van de organisatie Web & Brand, waar ik veel mee heb samengewerkt tijdens mijn dienstverband bij WebwinkelKeur.

Vergelijkbare berichten

  • |

    Succesfactor.nu

    Van april 2021 tot en met december 2021 heb ik gewerkt voor Succesfactor.nu, een digitaal marketingbureau uit Deventer, als online marketeer. WAT IS HET DOEL GEWEEST VAN DE ACTIE? Succesfactor.nu staat voor data-gedreven marketing. Dat betekent dat ze via data de online doelstellingen van de klant wensen te behalen. Een middel dat Succesfactor.nu inzet is de…

  • |

    Antagonist B.V.

    Van september 2019 tot en met maart 2021 heb ik gewerkt voor Antagonist B.V., een webhoster uit Enschede, als online marketeer. Als webhoster biedt Antagonist B.V. voor een vast bedrag per maand of per jaar webruimte aan voor particulieren en bedrijven. Met deze webruimte kun je jouw website en e-mail op het internet beheren. Het doel…

  • |

    Gemeente Wageningen

    In 2011 heb ik samen met een afstudeerder, genaamd Raymond Waninge, voor de opleiding Kunst en Techniek (BSc.) aan de Saxion Hogeschool in Enschede samengewerkt voor zijn afstudeeropdracht. De afstudeeropdracht van Raymond Waninge was voor de gemeente Wageningen. WAT IS HET DOEL GEWEEST VAN DE ACTIE? De gemeente kampte met het probleem dat het jaarverslag…

  • Obex B.V.

    In 2012 en 2013 heb ik, uit naam van mijn bedrijf The Brandits, trainingen gegeven aan personeelsleden van Obex B.V.. Hieronder licht ik de trainingen uit die ik aan Obex B.V. heb gegeven op het gebied van online marketing. WAT IS HET DOEL GEWEEST VAN DE ACTIE? Ik heb trainingen gegeven aan Obex B.V. op…

  • | |

    Sax Media – Saxion Hogescholen

    Sax Media – Saxion Hogescholen In 2013 heb ik, uit naam van mijn bedrijf The Brandits, freelance werkzaamheden uitgevoerd voor Sax Media. Sax Media is het hogeschoolblad van Saxion Hogescholen. Hieronder licht ik de werkzaamheden uit die ik heb uitgevoerd voor Sax Media. WAT IS HET DOEL GEWEEST VAN DE ACTIE? In 2013 heb ik grafische…

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *