Sax Media – Saxion Hogescholen
Sax Media – Saxion Hogescholen
In 2013 heb ik, uit naam van mijn bedrijf The Brandits, freelance werkzaamheden uitgevoerd voor Sax Media. Sax Media is het hogeschoolblad van Saxion Hogescholen. Hieronder licht ik de werkzaamheden uit die ik heb uitgevoerd voor Sax Media.
WAT IS HET DOEL GEWEEST VAN DE ACTIE?
In 2013 heb ik grafische en marketingwerkzaamheden uitgevoerd voor Sax Media. In deze casusomschrijving sta ik stil bij de cover van het tijdschrift van juni 2013, die ik ontworpen heb. Door de contactpersoon Thijs Klaverstijn, destijds redacteur van Sax Media, werd ik gevraagd om een illustratie te maken die op de cover van het magazine terechtkwam. Hiervoor moest een concept gemaakt worden, dat vervolgens uitgevoerd werd. De cover moest het thema van de editie van het vakblad ‘diplomafraude’ representeren. De voorkeur ging uit naar een vectorillustratie.
HOE HEBBEN WE HET DOEL GEPROBEERD TE BEREIKEN?
Ik heb eerst drie concepten bedacht van wat er uitgebeeld moest worden. Vervolgens is door Thijs een keuze gemaakt voor een concept. Het concept was een marktkraam waarin tussen het fruit en de groente diploma’s werden verkocht. Achter de marktkraam stond een louche man die de diploma’s verkocht. Er is expres gekozen om een spelfout op het diploma te tonen. Meestal is de echtheid van een diploma namelijk wel te controleren, bijvoorbeeld door spelfouten. Toch zijn er verschillende partijen op de zwarte markt die diploma’s verkopen die (haast) nauwelijks van echt te onderscheiden zijn.

WAT IS MIJN BIJDRAGE GEWEEST?
Vanuit het gekozen concept heb ik de illustratie gemaakt met tussentijdse contactmomenten met de opdrachtgever. Zo kon er tussendoor bijgestuurd worden. Vervolgens werd de illustratie ingesteld als achtergrond binnen de lay-out van het tijdschrift. Het tijdschrift werd in een grote oplage uitgegeven. Op de centrale punten binnen de hogescholen van Saxion was het tijdschrift te verkrijgen. Helaas heb ik geen exacte cijfers over de oplage waarin het tijdschrift verscheen.
WAT IS HET RESULTAAT GEWEEST EN IS DIT HET GEWENSTE RESULTAAT?
Vanuit deze opdracht heb ik een vervolgopdracht verkregen van Sax Media. De vervolgopdracht was het realiseren van de nieuwsbrief van de introductieweek van de hogeschool (augustus 2013). Deze hebben we opgemaakt en technisch gerealiseerd via het mailprogramma Mailchimp.
Naar mijn mening is een tevreden klant, wat blijkt uit het feit dat ik een vervolgopdracht kreeg, het gewenste resultaat.
De contactpersoon, ter referentie, was Thijs Klaverstijn. Thijs werkte destijds als redacteur van Sax Media.