| |

Sax Media – Saxion Hogescholen

Sax Media – Saxion Hogescholen

In 2013 heb ik, uit naam van mijn bedrijf The Brandits, freelance werkzaamheden uitgevoerd voor Sax Media. Sax Media is het hogeschoolblad van Saxion Hogescholen. Hieronder licht ik de werkzaamheden uit die ik heb uitgevoerd voor Sax Media.

WAT IS HET DOEL GEWEEST VAN DE ACTIE?

In 2013 heb ik grafische en marketingwerkzaamheden uitgevoerd voor Sax Media. In deze casusomschrijving sta ik stil bij de cover van het tijdschrift van juni 2013, die ik ontworpen heb. Door de contactpersoon Thijs Klaverstijn, destijds redacteur van Sax Media, werd ik gevraagd om een illustratie te maken die op de cover van het magazine terechtkwam. Hiervoor moest een concept gemaakt worden, dat vervolgens uitgevoerd werd. De cover moest het thema van de editie van het vakblad ‘diplomafraude’ representeren. De voorkeur ging uit naar een vectorillustratie.

HOE HEBBEN WE HET DOEL GEPROBEERD TE BEREIKEN?

Ik heb eerst drie concepten bedacht van wat er uitgebeeld moest worden. Vervolgens is door Thijs een keuze gemaakt voor een concept. Het concept was een marktkraam waarin tussen het fruit en de groente diploma’s werden verkocht. Achter de marktkraam stond een louche man die de diploma’s verkocht. Er is expres gekozen om een spelfout op het diploma te tonen. Meestal is de echtheid van een diploma namelijk wel te controleren, bijvoorbeeld door spelfouten. Toch zijn er verschillende partijen op de zwarte markt die diploma’s verkopen die (haast) nauwelijks van echt te onderscheiden zijn.

WAT IS MIJN BIJDRAGE GEWEEST?

Vanuit het gekozen concept heb ik de illustratie gemaakt met tussentijdse contactmomenten met de opdrachtgever. Zo kon er tussendoor bijgestuurd worden. Vervolgens werd de illustratie ingesteld als achtergrond binnen de lay-out van het tijdschrift. Het tijdschrift werd in een grote oplage uitgegeven. Op de centrale punten binnen de hogescholen van Saxion was het tijdschrift te verkrijgen. Helaas heb ik geen exacte cijfers over de oplage waarin het tijdschrift verscheen.

WAT IS HET RESULTAAT GEWEEST EN IS DIT HET GEWENSTE RESULTAAT?

Vanuit deze opdracht heb ik een vervolgopdracht verkregen van Sax Media. De vervolgopdracht was het realiseren van de nieuwsbrief van de introductieweek van de hogeschool (augustus 2013). Deze hebben we opgemaakt en technisch gerealiseerd via het mailprogramma Mailchimp.

Naar mijn mening is een tevreden klant, wat blijkt uit het feit dat ik een vervolgopdracht kreeg, het gewenste resultaat.

De contactpersoon, ter referentie, was Thijs Klaverstijn. Thijs werkte destijds als redacteur van Sax Media.

Vergelijkbare berichten

  • |

    Gemeente Wageningen

    In 2011 heb ik samen met een afstudeerder, genaamd Raymond Waninge, voor de opleiding Kunst en Techniek (BSc.) aan de Saxion Hogeschool in Enschede samengewerkt voor zijn afstudeeropdracht. De afstudeeropdracht van Raymond Waninge was voor de gemeente Wageningen. WAT IS HET DOEL GEWEEST VAN DE ACTIE? De gemeente kampte met het probleem dat het jaarverslag…

  • |

    Indenty B.V.

    Van mei 2018 tot en met juni 2019 heb ik gewerkt voor Indenty B.V. Bij Indenty B.V. heb ik gewerkt als allround webontwikkelaar. Hier ontwikkelde ik websites en webshops met een focus op Magento 2.0 en WordPress. WAT IS HET DOEL GEWEEST VAN DE ACTIE? Indenty B.V. staat, als zusteronderneming van Gladior, bekend om de…

  • Illustratie Sun Green

    In 2010 heb ik voor de studie Kunst en Techniek (BSc) aan de Saxion Hogescholen het vak ‘ruimtelijke vormgeving’ gevolgd. WAT IS HET DOEL GEWEEST VAN DE ACTIE? Het vak ‘ruimtelijke vormgeving’ vroeg studenten om een object te maken naar aanleiding van een muzikaal nummer. Het concept en de uitvoering werden beoordeeld door de docent….

  • |

    Service2media

    In 2010-2011 heb ik voor de studie Kunst en Techniek aan Saxion Hogeschool in Enschede stage gelopen bij het marketingbureau Buro Blink te Enschede. Voor de opdrachtgever van Buro Blink, Service2Media, heb ik het grafisch ontwerp en de uitrol van een wervingscampagne op mij genomen voor het aanboren van nieuw ICT-talent. HOE HEBBEN WE HET…

  • | |

    Mindfulness Preventie

    In 2013 heb ik, uit naam van mijn bedrijf The Brandits, freelance werkzaamheden uitgevoerd voor Mindfulness-Preventie.nl. Hieronder licht ik de werkzaamheden uit die ik heb uitgevoerd voor deze opdrachtgever. WAT IS HET DOEL GEWEEST VAN DE ACTIE? In 2013 heb ik de website gemaakt voor Mindfulness-Preventie.nl. De contactpersoon van Mindfulness-Preventie.nl was Henrique van der Hansz….

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *